Asus Eee Pad Transformer TF101G 10,1 inch / bruin / 16 GB / 3G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Eee Pad Transformer TF101G 10,1 inch / bruin / 16 GB / 3G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

amfat 18-04-2013
Het tablet werkt goed maar je moet er geen stukken aan krijgen want de service is HEEEEL slecht. Na 1,5 jaar liep ineens de batterij van het tablet leeg. gekoppeld aan het toetsenbord leverde het toetsenbord de spanning. Ingestuurd naar Asus men stelde er zat stof in de connector en die moest vervangen worden. Mijn fout dus 91 euro betalen stikken of slikken. Nadat ze wekenlang mijn betaling niet konden vinden en geen genoegen namen met de bewijsstukken die mijn bank leverde kreeg ik na een maand mijn apparaat terug nog kapotter als het was toen ik het inzond. Het tabelet deed nog steeds hetzelfde maar nu laadde het toesenbord niet meer op. Asus gaf niet thuis over restitutie van de kosten toen ik stelde dat het dus niet aan de vervangen connector had gelegen. Nu maar afwachten wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren. de TF 202 is een fijn toestel zolang het werkt daarna ben je aan de goden lees Asus service overgeleverd. Ik raad niemand aan een Asus te kopen.

Rene_H. 26-03-2013
Ik heb het apparaat bijna trwee jaar. Kort na aanschaf had ik waarschijnlik een 10 voor alles gegeven, maar in bijna twee jaar leer je alle aspecten kennen. Het scherm is duidelijk en scherp, maar het is o zo snel vies en vet. Je moet het regelmatig met een zacht of vochtig doekje schoonmaken. De opstarttijd is eigenlijk slecht. Na alle updates vcan Asus duurt het nu veel te lang voordat hij opstart. De batterijduur is vrij goed te noemen. Maar mijn batterij lijkt na bijna twee jaar al de geest te gaan geven. Veel te snel. Gegeven de vele zeer slechte beoordelingen van de Asus service (google er maar eens op) ga ik - ondankls de nog geldige garantie - zelf de batterij vervangen als het zo blijft. Ik ben niet de enige, want YouTube en forums staan vol met handleidingen om de batterij te vervangen. Gelukkig lijkt dit zelf wel te doen. Dus: mooi apparaat, maar wees niet blind voor slechte servicxe. Bepaalde battery-drain issues zijn bijvoorbeeld na meer dan een jaar nog niet door Asus opgelost. Ze hebben daar blijkbaar geen interesse meer in hun eerste tablet. Maar ik gebruik hem toch met veel plezijier.

Rene_H. 14-07-2013

Ik heb inmiddels succesvol de batterij vervangen. Niet makkelijk, maar wel te doen met hulp van de YouTube video's en mijn tablet is dus geen dag weg geweest.
De tablet doet het nu weer prima, afgezien van de issues die elk exemplaar van het apparaat nu eenmaal heeft. Asus doet niets meer aan support (systeem-updates) vanaf ongeveer een jaar nadat een apparaat is uitgebracht.
Dit was dus mijn laatste Asus product. Die ene meneer hier die tevreden is over de Asus service is echt een uitzondering.

Sikimiyalayin 18-04-2012
Schitterend design en beeld. En daar is dan ook alles mee gezegd. Ben een groot ASUS fan door de jaren heen. Maar de eee pad is echt een teleurstelling. Zodanig een teleurstelling dat ik het gisteren via marktplaats met 150 verlies heb verkocht. Nadat ik een update naar ICS had gedaan begonnen de problemen. Browser loopt vast. Ik had drie verschillende browsers, en alle drie liepen vast. Het hele OS liep vast en battery drainage. Ik heb zo vaak terug gezet naar fabrieksinstellingen, en alle apps eraf gehaald, maar mocht niet baten. Geluid is ook erg zacht. Zonder oordopjes heb je er niks aan, tenzij je sound booster installeert. Dan is het enigzins in een rustige kamer goed te volgen. Jammer, erg jammer. Heb ook nog de prime van een collega 4 dagen in huis gehad. Super snel, maar ook dezelfde kinderziektes in het OS. Ook heb je voor de eee pad bijna geen accesoires.

Allicht 29-05-2012

Vreemd, Heb ICS er direct opgezet (voordat ik iets anders heb gedaan) en mijn Transformer loopt als een trein. Niks loopt vast en alles doet het prima.

hankthepank 18-04-2012
Geweldige tablet, samen met dock gekocht in augustus 2011. Was tot voor twee maanden zeer lovend over deze tablet icm het dock.
Voelt stevig aan, mooie materialen. Samen met mijn android telefoon alles gesynchroniseerd. Werkt perfect.
In februari laadde mijn dock niet meer op. Retour naar Asus en na ongeveer 5 weken weer terug. Keurige actie. In maart echter problemen met het scherm: strepen en verschillende kleuren. Ook weer opgelost door Asus, wel weer 5 weken mijn tablet niet gehad.Voordeel was dat Android ICS erop was gezet. Hoefde ik dus zelf niet te doen. Nu net mijn tablet weer retour(2 weken), wil die helemaal niet opstarten, harde reset etc: niets lukt. Natuurlijk weer garantie!! maar het is iedere keer wat en steeds wat anders.
Ik word er dus wel een beetje moe van: Tablet net geen 40 weken in bezit en de verwachting is dat ik hem dus in totaal 15 weken niet heb kunnen gebruiken omdat ie ter reparatie is.........
Dat was echt niet de bedoeling toen ik hem kocht. Kortom een prachtig apparaat als tie werkt. Aanbevelen aan anderen kan ik en zal ik niet meer doen.

cees f 24-04-2012

Ik heb deze eee pad sinds oktober 2011, werkte perfect tot Android 4 uitkwam, nadien steeds uitvallen, spontaan opstarten, vastlopen etc. Internet staat bol van deze klachten over android 4 op de Asus en Asus is zo laks dat ze er na 3 maanden nog geen oplossing voor hebben
Ik zou ook niemand de Asus aanprijzen, kun je volgens mij beter voor de Samsung of Acer gaan. Asus wilde de eerste zij met versie 4 maar de andere merken lachen in hun vuistje en wachten lekker af en wij zitten met de shit.
Vele eersten zullen de laatste zijn

Tibi1997 01-04-2012
Wilde eerst een tablet kopen, maar kwam toen hier bij uit.
Veel makkelijker in verband met toetsenbord en meteen paraat. En ook makkelijk met vakantie in het buitenland, compacter als een p.c. en ook in het vliegtuig perfect. even vlug je mailverkeer checken en ideaal om mee te Skypen. Ben uiterst tevreden.

Hugodevos 04-06-2012

Ben van plan een tablet te kopen en zit met enkele vragen. Indien je geen wifi hebt, kan je dan met de ASUS, als de tablet aangesloten is op de PC, op internet gaan ?